SedeKah Amalan MuliA (KliCK la OK)

peNgIkoT aQ

peRAYAan pelik????

YaA-HHAaaA!!!


asalamualaikom....
so u all apa kaba semua??
sula puas beraya cina ka? apa?? belum?? haiyaaaa ua all mmg mayak makan...
hahahahahha
u all myak makan ka myak angpau?? kasi kongsi2 siket la sama saya. maaa.....
ok kali ni aq nak kongi sal peRAYAan Pelik kat dunia ni....
so chek this out...


CHEESE ROLLING – COOPERS HILL, GLOUCESTERSHIRE, ENGLAND
Pertandingan ini sebenarnya telah beratus-ratus tahun diamalkan dan dipercayai dilakukan untuk memberi kesuburan kepada tanah supaya tanaman lebih subur. 
muaahhhahahahhaha....
aq rase lpas ni bukan tanah 2 yang subur.... org 2 yang subur la....
haiiiii MERAPU aja......


ni memang x da kerja lain da ni.. naik gila da mamat ni...


ALIEN FESTIVAL – ROSWELL, NEW MEXICO
Perayaan ini dirayakan pada bulan Julai setiap tahun di Roswell, Mexico. Semasa perayaan ini, semua peserta akan memakai costume makhluk asing dan beberapa program untuk memberi kesedaran tentang wujudnya makhluk asing akan disebarkan kepada para pengunjung.


MAKHLUK ASING????? KarUT!!! lagi MEngarUUT!!!
korang percaye la aq ade.. korang da terhasut ngn propaganda je... muaahhhaahahahah


LA TOMATINA – VALENCIA, SPAIN


kalo korang nak kulit melepak join la festival ni.. hahahahah

EL COLACHO (BABY-JUMPING FESTIVAL) – SPAIN

seorang lelaki dewasa yang berpakaian seperti Elvis Presley, akan melompat melingkahi bayi yang baru lahir dengan persetujuan ibu bapa bayi tersebut. Upacara ini dilakukan untuk menyucikan bayi ini daripada kuasa syaitan. Perayaan ini diadakan sejak tahun 1620 lagi.

Ni lagi KRuT!!! MENgarUT!!!

uuiii brader ni... ingat ni kepala bapak dye ke nak lompat2 sesuke hati...
aq penampo gak ko kang.. hahahaha


dunia sekarang ni da macam2 terjadi.....
perayaan pelik2 pon ada.
iskh2....

jgn tiru kesemua aksi2 di atas.....
kita ada adat n moral kita tersendiri....
jaga dan pelihara diri..
ok ariosss.....
YYaaAA-HHaaAA!!!!!

6 Responses to “peRAYAan pelik????”:

  1. akri zary says:

    pergh...stail2...selain tomato raya durian ada x???haha

  2. MeRaPu says:

    perghhh besttt...hari raya xpelik kew???dpt duit banyak??hahaha

  3. Zurina J. says:

    eee...taut aku peryaan2 durang tu...
    merah2 lg...uhuk2...:(

  4. Zurina J. says:

    takut bah maksudku tu...ihihih
    silap eja..:)

  5. ~NieZa~ says:

    men langkah2 pulak...
    klau nda smpai langkahnya 2..jatuh atas baby 2
    silap2 buli mati owhh..tpijak kpla..kekeke

  6. XXX says:

    x dgr ckp org tua tul....
    kan melangkah org tu x elk....
    ish3

Leave a comment